Class RenderingManager

java.lang.Object
com.prineside.tdi2.Manager.ManagerAdapter
com.prineside.tdi2.managers.RenderingManager
All Implemented Interfaces:
Disposable, Manager

public class RenderingManager extends Manager.ManagerAdapter
  • Field Details

  • Constructor Details

    • RenderingManager

      public RenderingManager()
  • Method Details

    • setup

      public void setup()
      Description copied from interface: Manager
      Вызывается, когда объекты всех менеджеров созданы и можно к ним обращаться
      Specified by:
      setup in interface Manager
      Overrides:
      setup in class Manager.ManagerAdapter
    • getMSAASampleCount

      public int getMSAASampleCount()
    • getCurrentRenderTargetWidth

      public int getCurrentRenderTargetWidth()
    • getCurrentRenderTargetHeight

      public int getCurrentRenderTargetHeight()
    • getCurrentFBO

      @Null public ObjectPair<String,FrameBuffer> getCurrentFBO()
    • startFBO

      public void startFBO(FrameBuffer buffer, String name)
    • endFBO

      public void endFBO(String name)
    • preRender

      public void preRender(float deltaTime)
      Description copied from interface: Manager
      Вызывается перед любыми обновлениями и отрисовками экранов и систем
      Specified by:
      preRender in interface Manager
      Overrides:
      preRender in class Manager.ManagerAdapter
    • postRender

      public void postRender(float deltaTime)
      Description copied from interface: Manager
      Вызывается после отрисовки и обновления экрана
      Specified by:
      postRender in interface Manager
      Overrides:
      postRender in class Manager.ManagerAdapter
    • resetTransformState

      public void resetTransformState()
    • dispose

      public void dispose()
      Description copied from interface: com.badlogic.gdx.utils.Disposable
      Releases all resources of this object.
      Specified by:
      dispose in interface Disposable
      Overrides:
      dispose in class Manager.ManagerAdapter
    • setBatchAdditiveBlending

      public static void setBatchAdditiveBlending(Batch batch, boolean additive)
    • isAdditiveBatch

      public static boolean isAdditiveBatch(Batch batch)
    • prepareBatch

      public static <T extends Batch> T prepareBatch(T batch, boolean additive)
      Prepare batch - set blending mode, call begin() if not drawing yet, set white color
    • stopAnyBatchDrawing

      public void stopAnyBatchDrawing()
    • createDefaultShader

      public static ShaderProgram createDefaultShader()